Ljubljanska cesta 52, Postojna
+386 69 60 40 50
info@dias.si

Kaj pomeni bela, črna ali modra barva izpuha?

DIAS Postojna

Kaj pomeni bela, črna ali modra barva izpuha?

Nenavaden in netipičen dim, ki ga opazite v vzvratnem ogledalu, je le redko dober znak. Zbrali smo nekaj možnih razlogov in diagnoz, kaj se dogaja z vašim vozilom.

Vsak voznik osebnega avtomobila mora pričakovati, da se bo iz izpušne cevi kdaj pa kdaj malce ‘pokadilo’, predvsem lastniki dizelsko gnanih jeklenih konjičkov. Manjši in kratki izpusti niso nevarni, saj jih predvsem v hladnejših mesecih lahko povzroči nabiranje kondenza, zato naj vas nikar ne skrbi. Lahko pa dim in njegova barva opozarjata na nekatere težave, ki se pojavljajo pod motornim pokrovom – takrat postane zaskrbljenost popolnoma opravičena.

Črn dim – gorivo ‘zaliva’ motor

Iskra ob vžigu lahko povzroči zgorevanje le določene količine goriva – če je tega preveč, se neizgorel del vžge šele na svoji poti proti izpušnemu sistemu in tako nastane črn dim. Vse to je lahko posledica puščanja injektorja za gorivo (vbrizgalna šoba), okvare cevi povratnega voda goriva ali regulatorja goriva, ki se je zataknil in ostaja zaprt. Ravno tako lahko težave povzroča umazan zračni filter, ki namesto čistega zraka v zgorevalno komoro dovaja umazanega (zgorevanje pa bo zaradi prahu in druge umazanije tudi manj učinkovito, posledično bo oslabljen pospešek avtomobila). Načeloma velja, da je najlažje in najhitreje ugotoviti težavo ravno pri tej barvi izpušnega plina.

Moder dim – olje kaplja, kamor ne bi smelo

Modrikast odtenek dima se pogosto pojavlja v primerih, ko se olje pomeša z gorivom ali zrakom. To pomeni, da je olje zelo verjetno zašlo v valj in izgoreva skupaj z gorivom in zrakom. Omenjena mešanica lahko nastane zaradi nekaterih obrabljenih delov motorja, kot so valj, bati in ventili ter okvara tesnila (kot so na primer batni obročki, tefloni). Zaradi razlike v pritisku bo olje tudi skozi najmanjšo špranjo, ki je nastala kot posledica obrabe, pritekalo v zgorevalno komoro, kar lahko povzroči pomanjkanje kompresije v valjih in povišanje tlaka v bloku motorja – slednji ima zato tudi manjšo moč.

Moder dim se pogosto pojavlja pri okvarah, predelanih in prisilno polnjenih motorjih. S povečevanjem moči motorja se namreč hitreje obrabljajo posamezne komponente, s čimer se poveča možnost za puščanje olja.

Bel dim – lahko je resna okvara

Diagnostika ‘na oko’ je sicer lahko težavna v hladnih mesecih, ko avtomobil še v najboljšem stanju zaradi kondenzacije za seboj pušča bele oblačke. Toda če se izkaže, da le ni krivo vreme, se pripravite na slabo novico. Lahko gre namreč za okvaro tesnila glave motorja ali celo počeno glavo valja ali bloka (po navadi zaradi pregrevanja).

Tesnilo glave motorja je zasnovano tako, da ločuje sistem olja in hladilne tekočine, ki se izmenjujeta v batu za ‘podmazovanje’ in ohlajanje valja. Poči lahko zaradi pregrevanja ali pogostega ‘navijanja’ (vožnje pod previsokimi vrtljaji predvsem neogretega motorja). Olje in hladilna tekočina se nato zmešata, s čimer voda vstopi v valje. V motorju je podvržena zgorevanju, kar vodi v potencialno hude okvare, v izpušnem plinu pa je vidna kot para.

Milano, leta 1973

V času, ko so na svet prijokali naši dedki in babice pa vse do poznih sedemdesetih let, je bil gost oblak dima nekaj povsem normalnega in je pomenilo, da je z avtomobilom vse v redu. Toda svetovne metropole so se kmalu začele dušiti v oblakih izpušnih plinov, zato so bili proizvajalci avtomobilov prisiljeni k izdelavi čistejših motorjev. Danes so ti že tako izpopolnjeni, da izpuha s prostim očesom skorajda ne vidimo več. Razen, če pride do okvare …

Vir: AVTOFOKUS
https://www.avto-fokus.si/Avto_nasveti/Dizelski_motorji_kaj_pomeni_barva_izpuha_vasega_avtomobila/

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja