Ljubljanska cesta 52, Postojna
+386 69 60 40 50
info@dias.si

Kdaj izbrati originalni in kdaj neoriginalni nadomestni del

DIAS Postojna

Kdaj izbrati originalni in kdaj neoriginalni nadomestni del

Med rednim vzdrževanjem vozila je treba nekatere dele ali komponente zamenjati z novimi nadomestnimi deli. Originalni zagotavljajo nesporno kakovost, a so najdražji, cenenim ponaredkom se raje izogibajte. Kaj pa srednja možnost?

Proizvajalci avtomobilov ne izdelajo sami celotnega vozila, temveč izdelavo številnih komponent prepustijo za to specializiranim podjetjem in kooperantom. Najbolj nazoren primer so pnevmatike, različne tekočine, filtri, jermeni, ležaji, svetlobna telesa, zavorne obloge in še marsikaj drugega – torej številni deli, ki jih je v sklopu rednega vzdrževanja vozila treba zamenjati. Ti izbrani dobavitelji morajo, seveda, zadostiti strogim kriterijem naročnika in proizvajalca vozila, skrbijo pa tudi za tako imenovane originalne nadomestne dele.

Originalni nadomestni deli

Ti nadomestni deli so praviloma kupljeni pri pooblaščenem serviserju določene znamke vozil in so večinoma enaki, kot so v vozilo vgrajeni že v tovarni. Na embalaži, pogosto celo na delu samem, je logotip znamke vozila, kakovost teh nadomestnih delov pa je nesporna, saj so izdelani v skladu s strogimi standardi kakovosti proizvajalca avtomobilov. Enakost teh nadomestnih delov z originalno vgrajenimi je praviloma mogoče dokazati, obenem so originalni nadomestni deli tudi najdražji.

Originalom enakovredni nadomestni deli

Te nadomestne dele pogosto izdelujejo isti proizvajalci kot originalne nadomestne dele, običajno po enakih standardih kakovosti in iz enakih materialov, v isti tovarni ter pogosto celo na isti proizvodni liniji in pod enakimi pogoji kot originalne nadomestne dele. Na njihovi embalaži ni logotipa avtomobilske znamke, temveč logotip proizvajalca nadomestnega dela oziroma njihove blagovne znamke. Ti deli so torej enake kakovosti, zato njihova vgradnja ne vpliva na garancijo vozila, a so vseeno cenejši od originalnih.

Neoriginalni nadomestni deli

Najcenejša možnost so neoriginalni nadomestni deli oziroma ponaredki. Praviloma gre za neznane blagovne znamke in še manj znane proizvajalce, pogosto kitajskega izvora, ki te dele izdelujejo s povratnim inženiringom oziroma kopiranjem. Njihova kakovost je zato običajno neustrezna, za dosego čim nižje cene pa so izdelani iz cenejših, slabših materialov.

Rabljeni nadomestni deli

Ena izmed možnosti so rabljeni nadomestni deli. Zanimivi so predvsem za popravilo starejših vozil, vseeno je pri tem treba upoštevati, da so nekaj svoje življenjske dobe že odslužili. Rabljene, nekaj mesecev stare pnevmatike z nekaj tisoč prevoženimi kilometri ter ustrezno obrabo in globino profila so lahko popolnoma ustrezne, tudi kakšna nepoškodovana luč s karamboliranega vozila bo dobro opravljala svojo nadaljnjo nalogo. Vitalnim delom in strukturnim elementom se rabljenim raje izogibajte, medtem ko za karoserijske dele številni strokovnjaki raje priporočajo rabljene kot neoriginalne ponaredke, saj so tako po merah kot kakovosti materiala bistveno boljši.

Originalno obnovljeni nadomestni deli

Nekatere komponente vozila, kot so zaganjalniki, turbinski polnilniki, črpalke, deli zavor ali volanskega mehanizma so na voljo tudi kot rabljeni, a originalno obnovljeni nadomestni deli. Ustrezno usposobljeni strokovnjaki jih v celoti razstavijo, očistijo in iztrošene elemente zamenjajo z novimi, nato jih v nadzorovanih razmerah ponovno sestavijo in pri tem upoštevajo vse zahtevane standarde kakovosti. Ti deli so precej cenejši od novih, a po svojih lastnostih popolnoma primerljivi.

Z deli slabe kakovosti veliko tvegate

Torej – najzanesljivejša in najdražja izbira so originalni nadomestni deli, najslabša možnost pa ceneni ponaredki. Pri teh poleg krajše življenjske dobe, hitrejše ponovne zamenjave in s tem povezanih stroškov tvegate tudi druge okvare – brisalci neustrezne kakovosti bodo slabo brisali ali v najhujšem primeru opraskali vetrobransko steklo, medtem ko strgan jermen lahko povzroči nepopravljive poškodbe motorja, zavorne ploščice pa lahko v ekstremnih primerih med močnim zaviranjem celo razpadejo!

VIR: AVTOFOKUS
https://www.avto-fokus.si/Avto_nasveti/Kdaj_izbrati_originalni_in_kdaj_ponarejeni_nadomestni_del_1/

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja